مجله خبری معماری - شهرسازی

رسانه تخصصی اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

مجله خبری معماری - شهرسازی

رسانه تخصصی اخبار و مطالب معماری و شهرسازی ایران و جهان

از این پس این رسانه با نام "پایگاه خبری شهر نیوز" در آدرس http://shahrnewsiran.ir در دسترس می باشد.




در اين وب
در كل اينترنت
  • قالب وبلاگ
  • تبلیغات

    طبقه بندی موضوعی

    مشهد- ایرنا- مشاور مدیریت و تامین مالی وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور نیازمند برنامه ریزی گسترده در حوزه برندینگ است و باید در این خصو ص فعالیت گسترده ای انجام شود.

    حسین عبده تبریزی عصر پنجشنبه در پنجمین همایش نشان تجاری در مشهد افزود:‌ مشکل جدی کشور سرمایه گذاری و رشد در حوزه های مختلف اقتصادی است. برندینگ در این خصوص می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند.
    وی ادامه داد: باید از طریق برندینگ با اتکا به صنایع جدید و استارت آپها در این مسیر گام برداشت. ‌مشکل برند این است که ارزشگذاری آن بسیار سخت می باشد و کشور ما فاصله بسیار زیادی با برندهای واقعی بازارهای جهانی دارد.
    او گفت: توسعه برند شهری باید در اولویت باشد تا بتوان سرمایه های عظیمی را به شهر جلب کرد. تولید ناخالص داخلی از سال 80 تا 86 روند خوبی داشت ولی پس از آن وضعیت دچار مشکلات فراوان می شود.
    مشاور وزیر راه و شهرسازی افزود: از سال 1387 روند رشد اقتصادی کشور تغییر و پس انداز حقیقی در خانواده های شهری و روستایی از سال 86 کاهش پیدا کرده است.
    وی ادامه داد: شکاف درآمدی باعث شده مجموع درآمدهای اقتصادی نسبت به قبل کاهش یابد. ‌اگر از امروز بتوانیم سالانه رشد اقتصادی 5.3 درصد داشته باشیم باز هم تا سال 1404 رشد زیادی نخواهیم داشت.
    او گفت: متاسفانه با این وضعیت رو به رو هستیم که نرخ رشد اقتصاد بسیار کند است و پاسخگوی اهداف کشور نیست. اگر نرخ رشد کنونی کاهش یابد تا سال 1404 وضع وحشتناکی پیدا خواهیم کرد. حاصل چنین وضعیتی این شده که نرخ رشد موجودی سرمایه کاهش یافته است.
    رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: نیازمند تدوین برنامه های بلندمدت و قانونگذاری مناسب در حوزه برندسازی هستیم و در این زمینه باید فعالیتهای گسترده ای انجام شود.
    راضیه علیرضایی افزود: نیازمند آموزش لازم به گروههای مختلف اقتصادی در این حوزه هستیم. ‌دولت نمی تواند به تنهایی در این زمینه همه امور را پیگیری کند لذا نیازمند حضور همه دستگاهها هستیم.
    وی ادامه داد: ‌در این همایش علاوه بر آموزشهای آکادمیک و عمومی، بنگاههای موفق رموز توسعه برند خود را آموزش داده اند.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نقش اجتماعی تشکلهای صنعتی در زمینه برندسازی بسیار مهم و اساسی است. از این مسیر می توان به سمت توسعه کشور حرکت کرد. چهار سال اخیر هر کدام از تشکلهای این استان عهده دار مسئولیتی در حوزه برندسازی شدند.
    وی افزود: باید گروههای تخصصی بپذیرند در عرصه های موضوع برند و آینده کسب و کار استان قبول مسئولیت کنند. در هیچ کشوری دولت مدعی حل مشکلات تولید نیست بلکه بخش خصوصی در ساخت تصمیمات و تصمیم گیریها مشارکت می کند.
    پنجمین همایش بین المللی نشان تجاری توسط انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی، اتاق بازرگانی استان با همکاری استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی طی روزهای 25 و 26 مرداد در مشهد برگزار شد.

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی